Ikävä kuulla, että yhteisellä matkallamme on tullut mutkia. Hoidamme reklamaatiot aina kirjallisesti välttääksemme väärinymmärryksiä. Vastaamme yhteydenottoosi mahdollisimman nopeasti.
Kiireellisissä asioissa, kuten esimerkiksi matkan keskeytyessä teknisen vian takia, suosittelemme olemaan suoraan yhteydessä omaan vakuutusyhtiöösi hinauksen järjestämiseksi.
Täytä alla oleva reklamaatiolomakkeemme mahdollisimman huolellisesti ennen mahdollisten korjaustöiden aloittamista.
Odota yhteydenottoamme, vastaamme mahdollisimman pian. Käsittelemme kaikki reklamaatiot ainoastaan kirjallisesti väärinymmärrysten välttämiseksi.
Me ohjaamme sinut korjaamoon, jos et ole vielä toimittanut autoa tutkittavaksi.
Ongelman ratkaisemiseksi tarvitaan ensin aina vikadiagnoosi ja kustannusarvio. Niiden jälkeen voimme tehdä ratkaisuja korjauksista.
Jos autossa todetaan myyjäliikkeen vastuulle kuuluva virhe, Kamux osallistuu korjauskustannuksiin auton elinkaarimallin mukaisesti.
Kamux vastaa, että ostamasi auto on siinä kunnossa kuin sen ikä, ajomäärä ja muut Kamuxin antamat tiedot huomioiden on syytä olettaa.
Mikäli autossa ilmenee virhe, josta sinulle ei ole kerrottu kaupantekohetkellä, Kamux osallistuu korjaukseen elinkaarimallin mukaisesti. Kyseinen menettely on kuluttajaneuvonnan suosituksen mukainen.
Kamuxin virhevastuu on auton osan elinkaaresta eli oletetusta käyttöajasta jäljellä oleva osuus. Alla esimerkkejä eri osien oletetuista elinkaarista:
Moottori n. 300 tkm.
Vaihteisto ja voimansiirto n. 200 tkm.
Apulaitteet (startti, laturi, ilmastoinnin kompressori jne.) n. 150 tkm.
Elektroniikka n. 4 vuotta.
Suuntaa-antavia esimerkkejä elinkaarimallista käytännössä:
Autolla ajettu 150 tkm, moottori hajoaa 3 kk kaupan jälkeen -> Kamuxin vastuulle kuuluva virhe. Moottorin oletetusta elinkaaresta on jäljellä 50%, Kamux maksaa korjauksesta 50%.
Autolla ajettu 100 tkm, startti hajoaa 1 kk kaupan jälkeen -> Kamuxin vastuulle kuuluva virhe. Startin oletetusta elinkaaresta on jäljellä 33%, Kamux maksaa korjauksesta 33%.
Autolla ajettu 300 tkm, vaihteisto hajoaa kaupan jälkeen -> ei Kamuxin vastuulle kuuluvaa virhettä. Vaihteiston oletettu elinkaari on ylitetty.
Sinun vastuullasi on
huollattaa ja käyttää autoa valmistajan ohjeiden mukaan
ilmoittaa havaituista virheistä viipymättä Kamuxille
toimittaa auto Kamuxin osoittamaan korjaamoon vian ilmetessä
Kamux ei vastaa virheistä, jotka johtuvat auton vääränlaisesta käytöstä tai huollon/korjauksen laiminlyönnistä. Kamux ei myöskään vastaa mahdollisista lisävaurioista, jotka olisivat olleet estettävissä virheen ilmaannuttua.
Autossa on normaalissa käytössä kuluvia osia. Luonnollinen kuluminen ja niistä johtuvat viat eivät ole Kamuxin vastuulle kuuluvia virheitä, vaan tällaisten osien vaihtamisesta ja uusimisesta pitää huolen aina auton käyttäjä/omistaja. Kuluvia osia ovat esim. kytkin, hiukkassuodatin, jarrulevyt ja -palat, iskunvaimentimet, pyöränlaakerit, alustan nivelet, akku jne.
Huom. mikäli olet purkamassa etämyyntiä, olethan yhteydessä: remotesales@kamux.fi
Etämyynnin ehtoihin voit tutustua täällä.
********
Huomioithan, että lomake ei ole tilapäisesti toiminnassa! Korjaamme tilannetta parhaillaan. Mikäli lomake ei toimi selaimessasi, voit olla suoraan yhteydessä sähköpostitse: reklamaatiot@kamux.fi
Päivitetty: tiistai 19.11.2024 klo 9:45
*********
Käsittelemme reklamaatiot kirjallisesti väärinymmärrysten välttämiseksi. Hoidamme reklamaatiot perustellusti kohtuullisessa ajassa ja pidämme sinut ajan tasalla reklamaation hoidosta.