1.4.2020
Myymäläasiointi on osalle ensisijainen asiointitapa autokaupoilla, mutta yhä useampi arvostaa myös käytetyn auton ostamisessa samaa helppoutta ja vaivattomuutta kuin verkkokaupassa yleensäkin. Auton videoesittely pikaviestimien avulla on kelpo apu päätöksentekoon.
”Hyvät kuvat ja yksityiskohtaiset tiedot autosta auttavat ostoprosessissa, mutta suosittelen lämpimästi varaamaan ajan auton videoesittelyyn. Se on näppärä tapa saada tukea omaan päätöksentekoon ja siihen, vastaako auto omia tarpeita”, Kamux Suomen maajohtaja kertoo.
Videoesittely toimii WhatsAppissa, Facebook Messengerissä ja FaceTimessa. Kamuxin myyjä esittelee auton asiakkaalle sekä sisältä että ulkoa. Videoesittelyssä voi keskittyä juuri niihin yksityiskohtiin, jotka kullekin asiakkaalle ovat tärkeitä
”Videoesittelyssä pääsee myös oikeasti fiilistelemään tulevaa autoaan, vaikka koko perheen voimin”, hän hehkuttaa.
”Autokauppa on meillä jo pitkään ollut hyvin digivetoista. Asiakkaat etsivät tarpeisiinsa sopivia vaihtoehtoja netistä ja kontaktoivat myyjää useimmiten sähköisiä kanavia pitkin. Itse asiassa Suomessa noin kolmannes asiakkaistamme tekee autokaupat etänä. Toimituksen yhteydessä yhdessä varmistetaan, että auto vastaa sovittua ja asiakas koeajolla vielä testaa auton.”
”Sähköinen kaupankäynti on siis arkea käytettyjen autojen kaupassa. Ainoa mitä verkon yli tehtävässä kaupassa ei voi tehdä, on renkaiden potkiminen, mutta sen voi tehdä sitten omassa pihassa, kun auto on sinne toimitettu”, hän vitsailee.
Mieti omaa liikkumistasi ja millainen auto siihen sopisi.
Tee vaihtoehtojen kartoitus netissä.
Kysy myyjältä lisätietoja chat-palvelussa tai sähköpostitse, kerro mahdollisesta vaihtoautostasi.
Varaa aika videoesittelyyn.
Tee kaupat ja sovi toimitus kotiovellesi.