Reklamaatiot


Ikävä kuulla, että ostamaasi autoon on tullut vikaa! Hoidamme reklamaatiot aina kirjallisesti välttääksemme väärinymmärryksiä. Vastaamme yhteydenottoosi mahdollisimman nopeasti.


Kiireellisissä asioissa, kuten esimerkiksi matkan keskeytyessä teknisen vian takia, suosittelemme olemaan suoraan yhteydessä omaan vakuutusyhtiöösi hinauksen järjestämiseksi.



Toimi näin, jos huomaat ostamassasi autossa virheen:

  • Täytä alla oleva reklamaatiolomakkeemme mahdollisimman huolellisesti ennen mahdollisten korjaustöiden aloittamista.

  • Odota yhteydenottoamme, vastaamme mahdollisimman pian. Käsittelemme kaikki reklamaatiot ainoastaan kirjallisesti väärinymmärrysten välttämiseksi.

  • Me ohjaamme sinut korjaamoon, jos et ole vielä toimittanut autoa tutkittavaksi.

  • Ongelman ratkaisemiseksi tarvitaan ensin aina vikadiagnoosi ja kustannusarvio. Niiden jälkeen voimme tehdä ratkaisuja korjauksista.

  • Jos autossa todetaan myyjäliikkeen vastuulle kuuluva virhe, Kamux osallistuu korjauskustannuksiin auton elinkaarimallin mukaisesti.



Kamux vastaa yksityishenkilön ostamasta autosta kuluttajansuojalain mukaisesti


Kamux vastaa, että ostamasi auto on siinä kunnossa kuin sen ikä, ajomäärä ja muut Kamuxin antamat teidot huomioiden on syytä olettaa.

Mikäli autossa ilmenee virhe, josta sinulle ei ole kerrottu kaupantekohetkellä, Kamux osallistuu korjaukseen elinkaarimallin mukaisesti. Kyseinen menettely on kuluttajaneuvonnan suosituksen mukainen.


Kamuxin virhevastuu on auton osan elinkaaresta eli oletetusta käyttöajasta jäljellä oleva osuus. Alla esimerkkejä eri osien oletetuista elinkaarista:

  • Moottori n. 300 tkm.

  • Vaihteisto ja voimansiirto n. 200 tkm.

  • Apulaitteet (startti, laturi, ilmastoinnin kompressori jne.) n. 150 tkm.

  • Elektroniikka n. 4 vuotta.


Suuntaa-antavia esimerkkejä elinkaarimallista käytännössä:

  • Autolla ajettu 150 tkm, moottori hajoaa 3 kk kaupan jälkeen -> Kamuxin vastuulle kuuluva virhe. Moottorin oletetusta elinkaaresta on jäljellä 50%, Kamux maksaa korjauksesta 50%.

  • Autolla ajettu 100 tkm, startti hajoaa 1 kk kaupan jälkeen -> Kamuxin vastuulle kuuluva virhe. Startin oletetusta elinkaaresta on jäljellä 33%, Kamux maksaa korjauksesta 33%.

  • Autolla ajettu 300 tkm, vaihteisto hajoaa kaupan jälkeen -> ei Kamuxin vastuulle kuuluvaa virhettä. Vaihteiston oletettu elinkaari on ylitetty.


Sinun vastuullasi on

  • huollattaa ja käyttää autoa valmistajan ohjeiden mukaan

  • ilmoittaa havaituista virheistä viipymättä Kamuxille

  • toimittaa auto Kamuxin osoittamaan korjaamoon vian ilmetessä


Kamux ei vastaa virheistä, jotka johtuvat auton vääränlaisesta käytöstä tai huollon/korjauksen laiminlyönnistä. Kamux ei myöskään vastaa mahdollisista lisävaurioista, jotka olisivat olleet estettävissä virheen ilmaannuttua.


Autossa on normaalissa käytössä kuluvia osia. Luonnollinen kuluminen ja niistä johtuvat viat eivät ole Kamuxin vastuulle kuuluvia virheitä, vaan tällaisten osien vaihtamisesta ja uusimisesta pitää huolen aina auton käyttäjä/omistaja. Kuluvia osia ovat esim. kytkin, hiukkassuodatin, jarrulevyt ja -palat, iskunvaimentimet, pyöränlaakerit, alustan nivelet, akku jne.



Reklamaatiolomake




Käänny rohkeasti Kamux-myyjäsi puoleen kaikissa autokauppaa koskevissa mieltä askarruttavissa kysymyksissä!


check-in-card

Luotettavasti ja nopeasti

Käsittelemme reklamaatiot kirjallisesti väärinymmärrysten välttämiseksi. Hoidamme reklamaatiot perustellusti kohtuullisessa ajassa ja pidämme sinut ajan tasalla reklamaation hoidosta.